Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Van start in jouw nieuwe kantoor

| door

Een schip gaat niet te water wanneer de romp er nog niet aan zit. Dus waarom de deuren van je kantoor opengooien terwijl er nog van alles aan schort?

pexels photo 1170412 1

Antwoord: gewoon niet doen. Ga pas van start wanneer werkelijk alles klaar is. Jij wilt naar jouw medewerkers én jouw klanten – sterker nog, heel de buitenwereld – laten zien dat jij jouw zaakjes voor elkaar hebt.

Wanneer dat slechts schijn is, dan duurt het niet lang voordat je door de mand valt. Klanten willen zeker weten dat jij kunt leveren wat jij belooft en jouw team moet ervan op aan kunnen dat jij hen de beste werkomstandigheden biedt. Kortom, aan het ondernemerschap kleeft een enorme verantwoordelijkheid.

Kun jij die wel aan? Dat weet je pas zeker wanneer je in staat bent om aan de volgende eisen te voldoen!

Stijl

Is dat nou het belangrijkste? Onderschat de relevantie hiervan niet, nee. Maar sowieso is dit het eerste waar je aan werkt voordat jij alle inboedel die je hebt of wilt naar jouw kantoor verhuist.

Allereerst moeten vloeren, plafonds, wanden, kozijnen en deuren vervangen of aangepast worden, indien nodig. En wanneer je toch bezig bent, is het heel verstandig om meteen de invloed van jouw bedrijf te laten gelden. Bijvoorbeeld door jouw huisstijl en logo herhaaldelijk terug te laten komen.

Kies meubelen en decoraties uit die passen bij jouw stijl en de kleuren die jij veelvuldig laat terugkomen in je interieur. En denk ook aan de buitenkant van het gebouw, zolang het geen gedeeld kantoorpand is. Wanneer er meerdere bedrijven in jouw gebouw zitten, kun je altijd nog een vlag uitsteken en/of raamstickers aanbrengen waar jouw logo op staat.

Zo weten klanten en (nieuwe) medewerkers direct dat ze aan het juiste adres zijn!

Meubilair

Bij de pakken neerzitten? Absoluut niet! Hooguit hebben jij en de jouwen een pak aan terwijl jullie plaatsnemen op de meubelen die jij voor op jouw kantoor hebt uitgezocht. En daar mag je best wat aandacht aan besteden.

Jouw werknemers, klanten en jijzelf mogen immers geen rugklachten overhouden aan de tafels, stoelen, banken en bureaus die jij ter beschikking stelt.

Zeker wanneer langdurig zitten de norm is – bijvoorbeeld achter een computer – dan is het belangrijk dat de gebruiker zijn of haar zithouding heel gemakkelijk aan kan passen. Zo voorkom je dat rug- en nekklachten de norm worden.

Algemene voorzieningen

Natuurlijk moeten er allerlei apparaten en andere accessoires voorradig zijn die jij in jouw bedrijfstak nodig hebt om jouw werknemers hun dagelijkse taken te kunnen laten verrichten.

Computers, printers, beeldschermen, muizen, pennen, printers, (print)papier, etc. Dit is natuurlijk slechts de basis, in iedere bedrijfstak zijn de eisen weer anders. Maar verlichting, waterleiding, telefoon en internetverbindingen zijn basisbenodigdheden waar je direct aan moet denken.

Waarschijnlijk zijn er nog vele andere kantoorartikelen die wij nog niet hebben genoemd.

Kantine

De kantine moet natuurlijk ook een aangename inrichting hebben. Tijdens de pauze wil je wel dat jouw werknemers perfect tot rust kunnen komen.

Laat daarom ook een koffieautomaat met uitgebreid keuzemenu en een goed gevulde koelkast niet achterwege!

Veel succes.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

One response to “Van start in jouw nieuwe kantoor”

  1. Van Aagten says:

    Ik vind het best moeilijk om mijn kantoor ergonomisch verantwoord, maar tegelijkertijd ook als een smaakvol interieur in te richten. Die ergonomische producten kunnen vaak nogal een erg ‘praktisch’ uiterlijk hebben. Hebben jullie misschien tips hoe je dit het beste zou kunnen combineren?

    Carla

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights