Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Waar moet ik als makelaar over bloggen?

| door

office-581131_640

Het is hip en trendy om naast social media ook gebruik te maken van content marketing. Binnen content marketing is bloggen het meest laagdrempelig omdat het ook makkelijk aan je website te koppelen is met een CMS systeem als WordPress. Je ziet het daarom ook steeds vaker op websites van makelaars.

Toch is het helaas niet zo eenvoudig om succesvol te bloggen, en is het vooral van belang om regelmatig waardevolle content te publiceren. Op deze manier blijft men terug komen voor je website en win je beetje bij beetje steeds meer vertrouwen.

Maar waar moet je als makelaar over bloggen om ervoor te zorgen dat men graag je content consumeert? Daar gaan we het in dit artikel over hebben.

[the_ad id=’28752′]

Welke problemen los je op bij klanten?

Dagelijks ben je van grote waarde voor je klanten. Je lost immers hun probleem op, maar er bestaat een grote kans dat meer mensen met hetzelfde probleem zitten. Door de oplossing te delen op je blog kan je in contact komen met deze potentiële klanten.

Veel makelaars houden deze informatie intern, maar juist advies dat je normaal aanbied tegen betaling is enorm waardevol om te delen op je blog.

Welke problemen hebben potentiële klanten?

Wanneer je in kaart kan brengen welke problemen je huidige klanten hebben, dan is het ook eenvoudig om in te schatten met welke problemen andere potentiële klanten mee zitten.

Binnen een makelaardij is enorm veel kennis aanwezig. Bedenk welke problemen je zou kunnen oplossen met deze kennis en deel deze oplossing vervolgens op het blog.

Je visie over een specifieke ontwikkeling / trend in de markt

Is er een trend of ontwikkeling gaande in je vakgebied en heb je daar een mening over? Deze mening kan je op Twitter plaatsen, maar je kan er ook dieper op in gaan op je blog.

Haal inspiratie uit Google!

Wist je dat Google tegenwoordig automatisch een suggestie geeft wanneer je begint te typen in de zoekbalk van Google? Dat zijn geen willekeurige woorden, maar concrete zoekopdrachten die men gebruikt binnen de zoekmachine.

Dat wilt zeggen dat je direct uit Google inspiratie kan halen voor je blog.

Een voorbeeld:

Schermafdruk 2015 05 01 08.54.17

Op basis van enkel de zoekwoorden “eerste huis kopen” kan ik al de volgende onderwerpen bedenken:

  • Eerste huis kopen in 2015. Wat is er veranderd ten opzichte van 2014?
  • Het ultieme stappenplan voor wanneer je een eerste huis gaat kopen…
  • Met deze kosten moet je rekening houden bij je eerste huis…
  • 50 tips bij het kopen van je eerste huis

4 artikelen in totaal die direct gevonden kan worden in Google, en waar men op dit moment al naar op zoek is. Dagelijks vullen potentiële klanten in Google deze zoekopdrachten in, maar ben jij aanwezig in de zoekresultaten?

Interview een andere expert binnen je vakgebied

Heb je een goede relatie met een collega makelaar? Vraag of hij open staat voor een interview op je blog. Dat kan in de vorm van een artikel, maar ook via video. Tip: gebruik de audio van het interview uit de video en zorg dat men deze op je website kan beluisteren / downloaden.

Behalve nieuwe content is de kans ook groot dat deze persoon het met zijn eigen (sociale) netwerk zal delen. Een win-win situatie dus!

Gebruik logisch verstand

Wanneer je gaat brainstormen over nieuwe onderwerpen op je blog is het belangrijk om je te kunnen verplaatsen in de klant. Zou een klant geholpen zijn met deze informatie is een vraag die ik mezelf elke dag afvraag.

Een artikel waarin je opsomt welke nieuwe woningen / kantoorpanden je in je portefeuille beheerd vind niemand interessant. Wanneer een klant een concrete zoekopdracht heeft dan zal hij dat wel binnen je aanbod op je website vinden. Dat wilt hij niet nogmaals te zien krijgen in de vorm van een blog.

Concrete voorbeelden nodig? Je zou kunnen schrijven over:

  • Tips bij het onderhandelen van de prijs van een woning
  • Hoe herken je een goede makelaar?
  • Kan ik de maximale hoogte van mijn hypotheek berekenen?
  • Wat is er belangrijk bij het kiezen van een locatie voor mijn toekomstige woning?
  • Wanneer moet ik een aankoopmakelaar inschakelen?

Oh, en even voor de duidelijkheid: ik ben geen woningmakelaar, maar internet marketeer. Toch heb ik in dit artikel al 9 onderwerpen verzonnen voor op je blog. En dat heeft me een paar minuten werk gekost.

Hoe raak jij geïnspireerd tot nieuwe content voor je blog? Laat het weten in de reacties.

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

2 responses to “Waar moet ik als makelaar over bloggen?”

  1. Beste Danny!

    Bedankt voor deze tips! Ik werk zelf bij een verhuurmakelaar in Rotterdam, en we waren zelf aan het overwegen om een blog te beginnen. Het leek ons leuk om zo een ander soort band met de cliënten te kunnen opbouwen, en natuurlijk voor de content marketing. Deze uitgebreide tips gaan ons zeker op weg helpen!

    Bedankt en vriendelijke groeten,
    Chantal Narring | http://principlevastgoed.nl/over-ons/verhuurmakelaar-rotterdam/

  2. Aad says:

    Zeker waardevolle tips, bedankt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights