Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Wanneer kiezen voor een ingerichte kantoorruimte?

| door

De huurprijs van een kantoorruimte is niet de enige kosten waar je rekening mee moet houden wanneer je een kantoorruimte gaat huren.

Keuzes die je maakt op gebied van inrichting zal ook een groot deel van je totale huisvestingskosten zijn.

[the_ad id=’28752′]

Zelf inrichten of kiezen voor een ingerichte kantoorruimte?

Ondernemers die voor het eerst een kantoorruimte gaan huren komen dan voor een volgend vraagstuk te staan:

  • Ga ik mijn kantoor zelf inrichten? Of
  • Kies ik voor een kant en klare oplossing (ingerichte kantoorruimte)

In dit artikel leg ik je uit wanneer je moet kiezen voor een volledig ingerichte ruimte.

Meestal voordeliger

In de meeste gevallen ben je goedkoper uit wanneer je een kantoorruimte betrekt bij een verhuurder die volledig ingerichte werkplekken aanbied.

Dit omdat de beheerder van het kantoorpand het meubilair in grote hoeveelheid kan inkopen.

Echter kan je meestal niet zien wat je nu precies betaald voor de inrichting. Deze kosten worden namelijk in de huurprijs verwerkt.

Minder administratieve kosten

Omdat de kosten van het meubilair zal worden verwerkt in de huurprijs krijg je minder facturen.

Bij een business center of bedrijfsverzamelgebouw krijg je namelijk maar een factuur voor je huisvesting.

Dat is niet het geval wanneer je zelf het kantoor gaat inrichten. Je ontvangt meerdere facturen en dat kan het onoverzichtelijk maken, maar zorgt ook voor meer administratieve kosten.

Snel operationeel

Behalve een investering in geld kost de inrichting je normaal gesproken ook veel tijd (als je het zelf doet).

Vloerbedekking, bureau(stoelen), kasten en eventuele accessoires moeten worden uitgezocht.

Je wilt iets speciaals qua inrichting? Dan moet je ook rekening houden met een levertijd.

Daarbij is de kans groot dat niet alles aanwezig is wanneer je het kantoor wilt betrekken.

Wanneer je dus snel operationeel wilt zijn in je nieuwe kantoor is het aan te raden om te kiezen voor een ingericht kantoor. Deze staan al klaar om direct in gebruik te nemen.

Focus op core business

Misschien wil je je tijd wel helemaal niet besteden aan het inrichten van een kantoor of andere randzaken, maar concentreren op je core business.

Kiezen voor een kant en klare oplossing is in dat geval de meest verstandige keuze.

De verhuurder neemt dan alle zorgen op gebied van huisvesting uit handen. Bij een business center kan je zelfs aanvullende diensten afnemen zoals;

  • Een receptie dienst. Je telefoon wordt dan voor je opgenomen.
  • Postafhandeling. Je kan post laten ontvangen op het (professionele) adres van je nieuwe kantoor.

In dat geval is je nieuwe kantoorruimte ook een verlengstuk van je onderneming.

Drempel lager om het huurcontract te beëindigen

Wat veel ondernemers vergeten die investeren in meubilair en inrichting is dat het ook een indirect gevolg heeft op je huurcontract.

Wanneer je het huurcontract wilt beëindigen moet het meubilair verkocht worden of verhuisd worden naar een andere locatie.

Dat maakt de drempel om je huurcontract te beëindigen hoger. Niet handig!

Wanneer wel zelf inrichten?

Natuurlijk zijn er niet alleen maar nadelen aan het zelf inrichten van je kantoor.

De belangrijkste reden voor ondernemers die kiezen voor een eigen en unieke kantoorinrichting is identiteit.

Daar is wel budget en kennis voor nodig. Toch kan een inrichting die je onderneming een identiteit geeft zorgen voor een unieke ervaring bij bezoekers.

Bijvoorbeeld het kantoor van Google:

EMEA Engineering Hub Zurich Camenzind Evolution 2

Een ingerichte ruimte als Google moet je niet verwachten binnen een verhuurconcept als een business center of bedrijfsverzamelgebouw.

De ruimtes binnen een business center of bedrijfsverzamelgebouw zijn qua inrichting voornamelijk bedoeld om te werken en niet om te inspireren of bij te dragen bij branding.

Behalve dit nadeel zijn er alleen maar voordelen om een kant en klare kantoorruimte te betrekken.

De voordelen op een rijtje:

  • Geen investering nodig. Maar je betaald indirect wel mee aan de kantoorruimte inrichting (via de huurprijs).
  • Meestal voordelig. Omdat de verhuurder het meubilair in grote hoeveelheid inkoopt ben je meestal voordeliger uit.
  • Kosten overzichtelijk. Je ontvangt maandelijks maar 1 factuur.
  • Snel starten. De kantoren zijn direct beschikbaar om in te trekken.
  • Focus op core business. Omdat je snel operationeel bent kan je direct concentreren op je eigen werkzaamheden.

Succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights