Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Huurders gezocht voor kantoorruimte? Deel 2…

| door

Aangezien het eerste deel met 20 manieren om nieuwe huurders te vinden voor je leegstaande kantoorruimte zo’n succes was, werd het tijd voor een vervolg.

Ook in dit artikel deel ik weer de manieren die voor mij (lees Kantoorruimtevinden.nl) goed hebben gewerkt.

[the_ad id=’28752′]

1. Chat met bezoekers

Ieder heeft zijn eigen voorkeuren voor contact. De een wilt graag telefoneren en iemand anders voelt zich prettig bij mail contact.

Bij email heb je echter als klant een (groot) nadeel: je moet wachten op een antwoord.

Voor deze klantengroep die wel digitaal contact willen, maar ook direct contact is een chat functie de beste optie.

De tool die wij gebruiken en ik van harte kan aanbevelen is Zopim. Niet alleen een goede chatfunctie en eenvoudig in gebruikt, maar geeft je ook real time statistieken over je bezoekers.

2. Telefoonnummer niet verplichten

Op je website zijn de bezoekers aan zet. Bezoekers bepalen namelijk zelf of ze het formulier invullen om contact met je op te nemen of een bezichtiging in te plannen.

Wanneer je vervolgens besluit om het telefoonnummer verplicht te maken bij het invullen van het formulier zullen zij die de voorkeur hebben aan digitaal contact afhaken.

Vooral de nieuwe generatie zijn meer ‘digital-minded’ en zullen daarom bij een eerste keer de voorkeur geven aan digitaal contact.

telefoonnummer verplicht

3. Hoeveel klanten zijn er voor gegaan?

Ontzettend belangrijk voor bezoekers die nog nooit van je makelaardij gehoord hebben.

Zij zullen direct op zoek gaan naar ervaringen, maar willen ook weten hoeveel klanten er (succesvol) voor hem zijn gegaan.

Door simpelweg de tekst “Meer dan 300 klanten zijn u succesvol voor gegaan” te plaatsen bij het formulier geeft een psychologisch voordeel.

statistieken krv

Op Kantoorruimtevinden.nl wordt dit direct op de homepage duidelijk: 593 makelaars actief. Dit is niet alleen een tekst, maar ook een klikbare link naar een overzicht van de actieve makelaars.

Wanneer je kan laten zien wie deze klanten waren zal de impact velen malen groter zijn.

4. Maak gebruik van een gratis weggever

Ben je als makelaar bewust dat niet elke bezoeker een bezichtiging wilt in plannen? Een deel van je bezoekers zal zich namelijk bevinden in een oriënterende fase waarbij ze enkel behoefte hebben aan advies.

Een goede manier om te voorzien in deze behoefte is door regelmatig te bloggen, maar ook door een gratis weggever te maken. Dit kan zijn:

  • Een Ebook
  • Een audiobestand
  • Een video

In principe kan een digitaal product alles zijn wat men kan downloaden. Als het maar een oplossing biedt voor het belangrijkste probleem van je bezoeker.

Deze gratis weggever heeft ook een doel namelijk;

  • Meer inschrijvingen op je nieuwsbrief. En
  • Je makelaardij als expert positioneren

Een waardevol digitaal product is een enorme impuls voor bezoekers om zich in te schrijven op je nieuwsbrief. Een groot voordeel want op deze manier kan je contact onderhouden met deze bezoeker.

Dat is niet mogelijk wanneer iemand eenmalig je website bezoekt en vervolgens nooit meer terug komt omdat ze niet de informatie vinden waar ze naar op zoek zijn.

Waarom het zo belangrijk is om het inschrijven op je nieuwsbrief te belonen? Dat lees je in dit artikel.

5. Geef vrijblijvend advies via je nieuwsbrief

Meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief is een eerste stap, maar je wilt natuurlijk dat deze abonnees in een later stadium converteren naar een bezichtiging.

Het is dus niet de bedoeling dat ze in een vervolg email direct worden gevraagd of ze een bezichtiging willen inplannen.

Of nog erger: je aanbod door gaan sturen in de hoop dat ze dan wel reageren. Als men aanbod wilt bekijken doen ze dat wel via je website.

Wat je wel moet doen? Stel een serie emails op (die kunnen automatisch op verschillende dagen worden verstuurd na aanmelding) waar in je andere problemen die je klanten hebben gaat oplossen.

In deze serie werk je uiteindelijk toe naar het in plannen van een bezichtiging. Een aantal onderwerpen voor Kantoorruimtevinden.nl zijn:

Tijdens dit proces ben je bezig met het opbouwen van een relatie met deze klant.

Wanneer je vervolgens gaat vragen of je wellicht nog kan helpen bij hun zoektocht is de kans velen malen groter dat deze klant met ja zal antwoorden.

Succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights