Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Voor het eerst kantoorruimte huren? 8 tips!

| door

De gemiddelde ondernemer is geen expert op het gebied van kantoorruimte huren. De meeste weten zelfs niet waar ze op moeten letten, maar zijn zich ook niet bewust van de valkuilen.

Niet erg. Ik wist ook niet van deze valkuilen af, maar daarom was mijn eerste ervaring niet positief.

Voelde me op deze plek niet thuis en kreeg te maken met veel onnodige kosten waar ik niet op gerekend had.

[the_ad id=’28752′]

8 tips met betrekking tot het huren van kantoorruimte

office 730681 640

In dit artikel zal ik je 8 tips geven om ervoor te zorgen dat jij niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.

1. Kies voor flexibiliteit

Dit wilt zeggen dat zelf kan bepalen hoe lang je een kantoorruimte wilt huren. Bij veel verhuurders kan je per maand huren of maximaal per jaar.

Hiermee voorkom je dat wanneer je het huurcontract wilt opzeggen je nog verplicht bent een aantal maanden (in sommige gevallen jaren) door te betalen.

2. Huur in een business center of bedrijfsverzamelgebouw

Een kantoorruimte huren waarbij je alles nog moet regelen kost niet alleen een investering qua geld, maar ook tijd.

Tijd die je beter kan benutten binnen je onderneming. Daarom is het verstandig om te kiezen voor een kant-en-klare oplossing zoals in een Business center of Bedrijfsverzamelgebouw.

3. Betrek een ingerichte kantoorruimte

Wanneer je geld en tijd wilt besparen is het ook verstandig om een ingerichte kantoorruimte te betrekken.

Je hoeft dan niet zelf al het meubilair te kopen, maar kan je snel actief zijn op je nieuwe plek.

Behalve meubilair zijn er in de meeste gevallen ook diverse kantoorartikelen aanwezig.

4. Mag je klanten op locatie ontvangen?

Gek genoeg komt het nog steeds voor, maar er zijn verhuurders die verbieden dat je klanten mag ontvangen op je nieuwe locatie.

De kantoorruimte is dan enkel bedoeld om in te werken. Iets wat natuurlijk niet handig is.

5. Is er een receptiedienst?

Wanneer je klanten kan ontvangen op je nieuwe locatie is het belangrijk dat zij vriendelijk worden ontvangen. Dit kan door middel van een receptiedienst.

Soms kom ik namelijk op locaties waar dit niet het geval is. Het is dan niet duidelijk of je aan het juiste adres bent en loopt in de meeste gevallen direct het kantoor in waar iedereen aan het werk is.

Vaak een ongemakkelijke situatie, en geen positieve ervaring voor je bezoekers.

6. Zijn er groei mogelijkheden?

Als ondernemer wil je je onderneming naar een hoger niveau tillen. Wellicht is daar extra personeel voor nodig, maar wat als je kantoor te klein is?

Kan je op dat moment switchen naar een groter kantoor? Of moet je in een keer een hele verdieping erbij huren?

7. Kan je ook krimpen als dat nodig is?

Als ondernemer moet je overal op voorbereid zijn. Dus ook wanneer je onderneming zich in slecht weer bevind.

Het kan zijn dat je personeel moet ontslaan. Is het dan ook mogelijk om te switchen naar een kleiner kantoor?

Je betaald dan een lagere huurprijs waarmee je dus extra geld kan besparen. Als dit niet mogelijk is blijf je met extra overbodige ruimte zitten.

8. Beperkt budget?

Er zijn tal van mogelijkheden om goedkope kantoorruimte te vinden.

Als je het geen probleem vind om kantoorruimte te delen met andere ondernemers is dat ook een goede optie.

Veel succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights