Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Als makelaar wil je natuurlijk een regelmatige stroom aan bezichtigingen ontvangen. Op deze manier kan je immers focussen op je core business en omzet. Toch is het niet zo eenvoudig.
Veel makelaars plaatsen hun aanbod hiervoor door op Funda, maar wist je dat zoekmachine marketing het beste alternatief is? In dit artikel zal ik je uitleggen waarom zoekmachine marketing zo ontzettend belangrijk is voor makelaars.
Ik heb het overigens met zoekmachine marketing over de gratis* zoekresultaten binnen Google. Ook wel de organische resultaten genoemd.
[the_ad id=’28752′]
Zoekmachine marketing is een zeer geschikte manier om bezoekers op je website te krijgen die in je doelgroep vallen. Dat zijn overigens ook de enige type bezoekers die kunnen leiden tot een bezichtiging, en daarom belangrijk om je daar op te focussen.
Even tussen door… Ik heb ook een artikel geschreven met 15 manieren om relevante bezoekers op je vastgoed website te verkrijgen.
Voordat iedereen mij gaat aanvallen heb ik hier bewust een * bij geplaatst. De conversie van zoekmachine marketing hangt namelijk sterk af van je eigen website en de zoekwoorden waarop je gevonden gaat worden, en het gedrag van deze bezoekers.
Bepaalde zoekopdrachten zijn namelijk meer conversie gerelateerd dan andere. Zo ben ik bijvoorbeeld met Kantoorruimtevinden.nl vindbaar op zowel het zoekwoord “Kantoorruimte” als “Kantoorruimte huren Utrecht“. Alhoewel de laatste zoekwoorden combinatie velen malen minder bezoekers oplevert, is de conversie wel hoger.
Doe onderzoek naar de juiste zoekwoorden
Voordat je dus begint met zoekmachine marketing is het van groot belang dat je weet voor welke zoekwoorden je de website gaat optimaliseren. Focussen op zoekwoorden die geen conversie opleveren is zonde van je tijd. Zoekmachine marketing is daarmee ook een middel tot meer conversie en geen doel op zich.
Het grootste voordeel van een dominante positie in Google is dat je niet meer hoeft te zoeken naar klanten… Zij vinden jou! Met een dominante positie in combinatie met een goed converterende website kan je dus genieten van een constante stroom aan bezichtigingen.
Dit in tegenstelling tot traditionele vormen van marketing waarbij je als makelaar op zoek moet naar mensen die open staan voor een bezichtiging.
Een simpele uitleg van dit principe met Kantoorruimtevinden.nl als voorbeeld:
De intentie achter de bezichtiging is velen malen sterker dan wanneer je een bezichtiging ontvangt via koud bellen. Deze klant is namelijk vanuit zichzelf een zoektocht gestart en heeft daarna op je website aangegeven een bezichtiging te willen.
Dit is een psychologisch voordeel en plaatst jou als makelaar in een machtspositie. Hij of zij is immers naar jou gekomen, en niet andersom. Een groot voordeel dat je kan gebruiken in het sales proces.
Praktische tips heb ik al eerder in andere artikelen gepubliceerd wanneer je aan de slag wilt met zoekmachine marketing:
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
Ontvang meer bezichtigingen door middel van vastgoed marketing of via Kantoorruimtevinden.nl.
Enkele producten uit ons assortiment zijn:
[su_spacer size=”10″]
Super artikel! Tnx!
Bedankt Ramon!