Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Een aantal jaar geleden zag ik het al gebeuren. Diverse online initiatieven werden gestart omdat zij kansen zagen online die niet werden benut.
Want makelaars / kantoor verhuurders lagen te slapen en hebben nu de boot gemist.
Laten we de situatie van nu in Google eens bekijken. Een zoektocht op “Kantoorruimte Amsterdam” waar de doelgroep van kantoor verhuurders op zoeken toont de volgende resultaten:
Enkele feiten:
In deze zoekresultaten slaagt alleen Regus erin om in de top 10 te komen in Google. Als enige verhuurder van kantoorruimtes.
Omdat in Nederland iedereen via Google zijn zoektocht begint is het noodzakelijk om op deze websites aanwezig te zijn.
[the_ad id=’28752′]
Inmiddels wel. Die conclusie kan ik trekken door pagina 2 en opeenvolgende pagina’s te bekijken.
De meeste vastgoed sites zijn inmiddels geoptimaliseerd voor Google, maar daar behaal je de top resultaten niet mee.
Alles is mogelijk, maar het gaat wel een heel karwei worden. Geen zin of tijd om er hard voor te werken? Vooral niet aan beginnen dan.
Dat heeft er overigens wel voor gezorgd dat je nu in de situatie zit waarin je niet goed vindbaar bent in Google.
Zoekmachine marketing is niet nieuw, maar diegene die er een aantal jaar geleden mee zijn begonnen hebben een grote voorsprong.
Wanneer je nu een goede start maakt heb jij over een paar jaar deze voorsprong op concurrenten.
Online / zoekmachine marketing is continue in beweging. De resultaten in Google worden ook opgebouwd op basis van een algoritme van Google dat steeds meer zal worden aangescherpt.
Het doel van Google is namelijk om de meest relevante en waardevolle website in de top te plaatsen.
Zoekmachine marketing zal je dus moeten interesseren om hier succesvol in te worden. Je moet bereid zijn om veel te leren over de principes waarop Google websites rangschikt.
Kennis is macht? Alleen als je het daadwerkelijk in de praktijk brengt. Anders is deze kennis nutteloos.
Daarnaast is het noodzakelijk om in een hogere versnelling te trappen als je concurrent. Waar andere internet brokers misschien 1x per maand een blog schrijven doe ik dat dagelijks.
Het weekend niet mee geteld is dat 20x zoveel verse content op mijn website. Iets wat Google erg kan waarderen. Al helemaal als het ook nog eens waardevolle artikelen zijn.
Content is slechts een onderdeel van het hele proces, maar wanneer je bovenop de nieuwste ontwikkelingen zit en deze snel in de praktijk kan brengen zal je winnen in Google.
Vooral wanneer je nog niet in de zoekresultaten voorkomt is het van enorm belang om hier dagelijks mee aan de slag te gaan.
Het klinkt als een open deur, maar ik wil het nogmaals benadrukken. Op internet is alle informatie te vinden die je nodig hebt, maar je moet er mee aan de slag gaan.
Niet alleen op gebied van zoekmachine marketing, maar ook online marketing.
Hopelijk heb ik je met dit artikel bewust gemaakt over het feit dat als jij hier niet mee aan de slag gaat je concurrent dit wel zal doen.
Ook deze snelle internet jongens bevatten geen geheime informatie, maar zien mogelijkheden waar ze volledig voor gaan.
Door even te Googlen kom je al een heel eind, maar zelf heb ik ook al diverse artikelen geschreven:
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply