Ons aanbod bestaat uit:
- Werkplekken Gouda
- Conventionele kantoorruimte Gouda
- Bedrijfsverzamelgebouwen Gouda
- Business centers Gouda
- Coworking werkplekken Gouda
Werkplekken Gouda
Freelancer en zo nu en dan onderdak nodig? Een tijdelijke werkplek is dan echt iets voor jou!
Pak je laptop, schuif aan en ga direct aan de slag.
Voordelen
- Goedkoop
- Gebruik maken van een werkplek wanneer nodig
- Andere mensen / ondernemers ontmoeten
Nadelen
- Geen professionele plek om klanten te ontvangen
- Nauwelijks aanvullende faciliteiten aanwezig
- Niet mogelijk om voor lange periode dezelfde werkplek tot je beschikking te hebben
Conventionele kantoorruimte Gouda
Conventionele kantoorruimtes staan ook wel bekend als het kantoorconcept in traditionele zin. Bij een conventionele kantoorruimte huur je een kale werkplek, en meestal voor de lange termijn.
Huurperiodes als 5, 10, 15 jaar of langer zijn gebruikelijk.
Voordelen
- Je eigen identiteit bepalen met de inrichting van het kantoor
- Faciliteiten zoals internet en een receptiedienst heb je zelf invloed op. Hierbij kan je selecteren op specifieke eisen.
Nadelen
- Duur. Voor een conventionele kantoorruimte heb je budget nodig. Je deelt het kantoor / verdieping niet met andere ondernemers, en moet dus zelf alle lasten dragen.
- Niet flexibel. Ga je na een jaar failliet? Dan zit je wel vast aan een huurcontract.
Bedrijfsverzamelgebouwen Gouda
Binnen een bedrijfsverzamelgebouw ben je samen met andere bedrijven werkzaam binnen het kantoorgebouw.
Je deelt ook de aanwezige faciliteiten zoals een receptiedienst, kopieermachine en eventueel de vergaderruimtes met deze andere bedrijven.
Deze kosten deel je ook met de andere aanwezigen. In tegenstelling tot de conventionele kantoorruimte waar je al deze kosten alleen moet dragen.
Voordelen
- Relatief goedkoop. Omdat je faciliteiten en andere randzaken deelt met de andere aanwezige bedrijven betaal je een “lage” huurprijs.
- Gemak. Alle faciliteiten, maar ook inrichting is al aanwezig. Je kan een kantoor binnen een bedrijfsverzamelgebouw zo betrekken.
- Flexibele huurperiodes. Huren in een bedrijfsverzamelgebouw kan per maand.
Nadelen
- Niet herkenbaar. Ten minste niet aan de buitenkant. Voorbijgangers weten vaak niet dat je onderneming gevestigd is in het gebouw.
- Drukte. Omdat je de verdieping / het gebouw deelt met andere bedrijven kan het druk zijn. Rinkelende telefoons, bezoekende klanten en luide gesprekken.
Business centers Gouda
Een business center is vergelijkbaar met een bedrijfsverzamelgebouw. Ook zijn hier extra faciliteiten aanwezig, maar ligt hier meer de focus op service.
Denk hierbij aan aanvullende diensten zoals; receptiediensten, postafhandeling, telefoonbeantwoording en vergaderdiensten.
De voor- en nadelen zijn vergelijkbaar met het bedrijfsverzamelgebouw.
Coworking werkplekken Gouda
De laatste optie is een interessante voor de ZZP. Met coworking werk je met andere ondernemers samen binnen 1 kantoor.
Daarbij kan je werken in een afgesloten ruimte of in een openbare ruimte met iedereen aan een bureau.
Het belangrijkste hierbij is dat je goed overweg kan met de aanwezige ondernemers.
Voordelen
- Je werkt niet meer alleen, maar met andere ondernemers.
- Je staat er niet alleen meer voor met problemen, maar je kan de andere ondernemers om hulp vragen.
- Wellicht kan je gebruik maken van hun netwerk / kennis.
- Elkaar inspireren
Nadelen
- Geen privacy
- Soms lastig te concentreren op je werkzaamheden
- Zonder klik kan je niet werken op een cowork werkplek
Algemene tips voor kantoorruimte huren Gouda
Voordat je op zoek gaat naar een geschikte werkplek is het belangrijk om te ontdekken waarom je een kantoor nodig hebt.
Goede redenen
- Je wilt je productiviteit verhogen. Want er is thuis teveel afleiding
- Je wilt klanten ontvangen in een professionele omgeving.
- Je wilt een positieve bijdrage leveren aan de community binnen het gebouw.
Slechte redenen
- Je hebt geen budget, maar wilt toch een kantoor huren.
- Een werkplek huren omdat je anders niet serieus genomen zal worden.
- Je diensten aan wilt bieden aan de bedrijven actief binnen een kantoorgebouw.
Locatie
Het zoeken van een geschikte locatie is afhankelijk van een aantal factoren en redenen zoals;
- Je wilt alleen een werkplek voor jezelf. Zoek een kantoor in de buurt van je woning.
- Je wilt gevonden worden door (nieuwe) klanten. Vestig je bedrijf in de buurt waar je doelgroep aanwezig is.
- Je wilt goed bereikbaar zijn voor personeel. Houd er rekening mee dat je ook goed bereikbaar moet zijn met het openbaar vervoer.
- Je producten / diensten worden landelijk aangeboden. Een centrale plek als Utrecht is een prima optie.
Behalve de locatie moet je ook rekening houden met:
- Parkeergelegenheid
- Bereikbaarheid met het openbaar vervoer
- Is er een snelweg in de buurt?
Ingericht kantoor of zelf inrichten?
De identiteit van je kantoor is belangrijk. Ook bij een kantoor dat al voor jou is ingericht kan je personaliseren met details.
Wanneer je echter geheel zelf wilt bepalen hoe de look-and-feel van je kantoor is moet je deze zelf inrichten.
Hier zit wel een prijskaartje aangebonden, en is vaak een flink budget voor nodig.
Enkele tips voor je kantoor inrichting:
- Licht. Kies voor een kantoor met veel natuurlijk daglicht. Toch kan extra verlichting op kantoor geen kwaad.
- Kantoormeubilair. Kies voor een goede bureaustoel, maar denk ook na over een directiebureau, receptiebalie en een vergadertafel.
- Aankleding. Leveren ze je kantoor kaal op? Denk ook na over het type vloer dat je gaat kiezen.
- Opbergen. Wil je een net kantoor houden? Dan zijn archiefkasten of lades geschikt. Echter nemen deze wel wat ruimte in beslag.
- Kantooraccessoires. Noodzakelijk om je werk uit te voeren zijn; (brief)papier, een pen, nietmachine, paperclips, visitekaartjes en enveloppen.
Flexibiliteit
Een belangrijk onderdeel van je huurovereenkomst is de huurperiode.
Wij adviseren elke ondernemer altijd om te kiezen voor een flexibele huurperiode.
Dat wilt zeggen dat je voor korte periode een huurovereenkomst aan gaat, en daarna zelf kan bepalen of je wilt verlengen of niet.
Voordeel daarbij is dat je niet verplicht bent om vervolgens met 10 jaar extra te verlengen, maar met dezelfde huurperiode als voorheen (of zelfs korter).
Voordelen flexibele kantoorruimte;
- Bepaal zelf voor welke periode je wilt huren.
- Korte opzegtermijn.
- De mogelijkheid om tijdens je huurperiode te switchen naar een groter of kleiner kantoor.
De mogelijkheid dat je elk moment kan switchen naar een groter kantoor is handig bij groei van je onderneming.
Aan de andere kant heb je behoefte aan een kleiner kantoor wanneer je ondernemer in zwaar weer verkeerd, en je noodgedwongen personeel moet ontslaan.
Let op: Deze vorm van flexibiliteit moet gelden voor de gehele huurperiode. Vraag dit nadrukkelijk na bij de verhuurder.
Huurovereenkomst
In ons artikel lees je wat er in een huurcontract voor kantoorruimte staat.